Indsigelse

De fleste kortkøb bliver korrekt gennemført, men der kan forekomme transaktioner på din faktura, som du ikke kender til. Enten fordi der er sket en fejl, eller fordi du ikke modtager de varer, som du har bestilt og betalt med kortet.

Vær opmærksom på:

  • Hvis du opdager nogle fejl, skal du reagere hurtigt
  • Kender du til transaktionen, skal du forsøge at løse sagen med butikken først. Gem kvitteringen og dokumentation.
  • Kender du ikke til transaktionerne, er det vigtigt at du spærrer kortet på (+45) 33 42 37 20 så hurtigt som muligt.

Sådan gør du indsigelse på en transaktion

  1. Log ind i Netbanken med dit MitID
  2. Klik på "Se alle" under Kortforbrug.
  3. Scroll ned til bunden af siden og klik "Reklamér over transaktion".
  4. Vælg transaktion(er), du ønsker at gøre indsigelse på
  5. Vælg en årsag til indsigelsen
  6. Vedlæg den dokumentation, som er påkrævet, og som eventuelt kan hjælpe din sag
  7. Underskriv og bekræft med MitID

Du skal bruge dit MitID for at logge ind i Netbank. Hvis du ikke har MitID, får du et ved at bestille det på MitID.dk. Læs mere her.

Sagsbehandling og indsigelser

Under sagsbehandlingen af din reklamation, vil vi tilbageføre det beløb, som du gør indsigelse mod til din kortkonto. Skulle der ikke være grundlag for tilbagebetaling til kortholder, forbeholder EnterCard sig rettet til at trække det krediterede beløb tilbage. Du vil få besked vedrørende din sag via re:member Netbank.

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os på telefon (+45) 33 42 37 20 eller på e-mail ECD.chargeback@entercard.com